14 młodych pracowników Gminnego Przedsiębiorstwa Komunalnego „EKO-BABICE” zakwalifikowało się do wewnętrznego programu rozwoju pracowniczego pn. Akademia EKO-TALENTÓW. Projekt wystartował wiosną tego roku.
Zasadniczym celem Akademii EKO-TALENTÓW jest wspieranie osób rozpoczynających pracę w branży wodno-kanalizacyjnej w ich rozwoju osobistym i zawodowym. Służyć temu mają różnorodne szkolenia, warsztaty tematyczne, udział w imprezach branżowych, a także spotkania z merytorystami.
– Otwartość na pracę zespołową, kreatywne podejście do rozwiązywania problemów, wykształcenie umiejętności generowania niestandardowych pomysłów i rozwiązań innowacyjnych – to tylko przykładowe obszary kompetencyjne, których rozwój chcemy wspierać – podkreśla Bogumiła Milewska, Kierownik Działu Personalnego, i dodaje: – To ambitne przedsięwzięcie wymaga wsparcia merytorycznego ze strony specjalistów z różnych dziedzin, dlatego też do jego realizacji będziemy sukcesywnie zapraszać zarówno przedstawicieli biznesu, jak i świata nauki.
Cykl spotkań warsztatowych otworzyło spotkanie z dr hab. inż. Adamem Bartnickim z Wojskowej Akademii Technicznej, który – w oparciu o swoje własne doświadczenia – opowiadał jak świadomie budować ścieżkę rozwoju zawodowego, skutecznie tworzyć innowacyjne rozwiązania technologiczne i efektywnie realizować projekty badawczo – rozwojowe.
Kolejne spotkania odbyły się w maju. Pierwsze z nich poprowadził dr hab. inż. Adam Muszyński z Politechniki Warszawskiej, który w niezwykle ciekawy sposób opowiedział o swoich doświadczeniach z zakresu biologicznego oczyszczania ścieków osadem czynnym, a także podzielił się z pracownikami ciekawostkami na temat biotechnologii i toksykologii ścieków.
Na drugim z nich, uczestnicy Akademii mieli okazję porozmawiać ze specjalistami z branży IT, którzy zaprezentowali praktyczne przykłady wykorzystania rozwiązań z obszaru cloud coputing i IoT w branży wod-kan.
W programie Akademia EKO-TALENTÓW biorą udział zarówno pracownicy biurowi, jak i terenowi Spółki, wytypowani przez kierowników działów. Tworzenie indywidualnych ścieżek kariery dostosowanych do osobistych oczekiwań i predyspozycji pracowników poprzedziły ankiety pracownicze. Kształtowanie postaw, nabywanie konkretnych umiejętności, zdobywanie i podnoszenie kompetencji zawodowych – to główne cele tego projektu.